Bohužel i to se může stát.
Pár informací a rad na začátek. Užitečné informace, jak jednoduše reklamovat zboží. Reklamace jsou vždy nepříjemná komplikace. Pokud ale víte jak na to, nemusí to být nic náročného. Nejsme výrobci některého prodávaného zboží a snažíme se spolupracovat pouze tam, kde reklamace nejsou.
Záruční lhůty aneb kdy lze reklamaci uplatnit
Pro každou kategorii zboží či služeb je stanovená jiná záruční lhůta. Dvouletá záruka nemusí tedy platit vždy, ačkoli se tomu většina z nás domnívá. Obecně se jedná o lhůtu, která nabývá platnosti od okamžiku, kdy spotřebitel převezme zakoupené zboží nebo výsledek služby. Dle zákoníku se záruční doba nevztahuje na věci, které mají krátkou trvanlivost, rozbalené baterie a na to, co dostanete zadarmo. Za záruku nic nehradíte, pouze v případě, kdy si můžete přikoupit její navýšení, pokud je u produktu uvedená tato možnost.
Reklamace nebo vrácení zboží?
K reklamaci by mělo dojít v těch případech, kdy zakoupené zboží ztrácí svou funkčnost, neodpovídá smlouvě, dochází k vadám apod. Vrácení zboží je v zásadě složitější záležitost.
Reklamovat nelze vadu, kterou způsobil spotřebitel (kupující).
Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nebo jsou součástí při dodaného zboží, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele.Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR.
Průběh reklamace a reklamace bez účtenky
Není potřeba originálního obalu a v krajních situacích ani účtenky. Stačí, když budete mít v ruce něco, čím dokážete, že ke koupi opravdu došlo na našich stránách AgroSféra.cz, nejlépe pokud nám napíšete číslo objednávky a vyplníte Podání reklamace. Ideálně dohledání dokladu předejdete, pokud se při nákupu registrujete, pak máte u nás všechny doklady uložené.
Jak dlouho trvá vyřízení reklamace
- O tom, zdali byla reklamace přijata nebo zamítnuta, se dozvíte okamžitě. Nejpozději však do tří pracovních dnů od jejího podání.
- Reklamační řízení běží i dodáním reklamovaného zboží.
- Ze zákona musí proběhnout řízení reklamace do 30 dní, pokud se s prodejcem nedomluvíte jinak.
Nárok na vrácení peněz při reklamaci
Na vrácení peněz máte nárok jen v několika zákonem určených případech:
- zásadní porušení smlouvy,
- uplynutím lhůty – prodejce nedodrží zákonem stanovenou lhůtu 30 dní,
- reklamujete jednu a tu stejnou vadu již potřetí,
- vada nelze odstranit a vadné zboží nelze vyměnit (konec výroby).
Reklamace nákupu na AgroSféra.cz
Protože nemáte možnost si zboží vyzkoušet a prohlédnout, stanovuje občanský zákoník odstoupení od smlouvy, neboli vrácení zboží. Možnost takového máte do 14 dnů a to bez udání důvodu. Přeci jen musíte splňovat následující podmínky:
- zboží musíte vrátit se vším příslušenstvím a případnými dárky zdarma,
- zboží nesmí být poškozené, používané, upravované,
- úhrada nákladů na dopravu jde na vaše bedra.
Pokud splňujete všechny výše uvedené body, můžete zboží vrátit a dle zákona vrátíme peníze do 14 dnů od převzetí včetně poplatku za první naši dopravu. K reklamaci zboží by mělo dojít neprodleně po zjištění vady.
Jak s náklady na dopravu a poštovné
Reklamace se odborně nazývá „uplatnění práva z odpovědnosti za vady“. V občanském zákoníku je u kupní smlouvy ustanovení, které říká, že máte právo na úhradu nutných nákladů, které vám vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady, tedy reklamací. Za nutné náklady můžeme považovat např. poštovné nebo dopravné.
Co udělat jako první
Reklamované zboží, kompletní, včetně všech součástí prosím zasílejte na adresu:
AgroSféra
Vysoká nad Labem 204
503 31 Vysoká nad Labem
Co se bude dít dále
- Produkt prohlédneme, pokud to bude možné závadu rovnou odstraníme.
- Na Váš e-mail zašleme vygenerovaný reklamační protokol.
- Produkt odešleme do příslušného servisního střediska, nebo přímo dodavateli.
- Po skončení opravy Vám opět přijde e-mailem informace o vyřízení reklamace.
- Produkt včetně vytištěného reklamačního protokolu zašleme zpět
Vždy se snažíme reklamace řešit v co nejkratším možném termínu a je-li to možné, řešit reklamace výměnou za jiný kus stejného zboží.